Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ÁJEMDIBI

Iskolázatlan filmrendezők

2014. január 12. - GGZs

article-1229001-073378CF000005DC-574_634x419.jpg

Vannak szakmák, ahol az egyetem, az oktatás fontos szempont abban, hogy mennyire leszel sikeres. De nem minden szakma ilyen. Quentin Tarantino, Terry Gilliam, Christopher Nolan, James Cameron. Egytől egyig legendás filmrendezők, akik látomásaikkal jókora nyomot hagytak a kortárs filmművészetben. Nagyságokun kívül még egy dolog köti össze őket: soha nem tanultak rendezőnek. Mégis a csúcsra jutottak. Hogyan csinálták? Most megosszák titkaikat! Válogatott interjúrészletek következnek, amikben inspirálóan nyilatkoznak szenvedélyükről, a filmkészítésről.

Quentin Tarantino

Quentin-Tarantino-quentin-tarantino-15415819-994-1280.jpg

"A legjobb iskola az, ha pénz nélkül próbálsz csinálni egy játékfilmet."

"Mikor azt kérdezik, hogy jártam-e filmes iskolába, a válaszom a következő: Nem, én magukhoz a filmekhez jártam."

"Ha igazából csak egy dolog érdekel, akkor arról az egyről sokkal könnyebben tanulsz meg mindent. Engem nem érdekeltek se az iskolák, se a sportok, egyedül csak a filmek."

Terry Gilliam

tumblr_m1mjajQdNO1qe5k65o1_500.jpg

"A filmes iskola bolondoknak való. Élni kell és közben tanulni hogyan csinálj filmeket. Soha nem jártam filmes suliba. Csak mozikban néztem a filmeket. Talán a legjobb oktatást magától a filmkészítéstől kaptam, szóval amit a témáról mondani tudok az a következő: nézzél filmeket, szerezz kamerát, készíts filmet! Ha elég sokat csinálod, akkor előbb-utóbb elkezded megtanulni hogyan készül egy film."

James Cameron

James-Cameron-Rolex-Submariner-0011.jpg

"Az, hogy soha nem jártam filmes iskolába az egyik legjobb dolog, ami életemben történhetett velem. Lejártam az egyetemi könvtárba és csak olvastam. Mindenről, aminek köze van a filmkészítés technikai részéhez. Viszont semmit olyat nem tanultam, aminek köze lett volna a filmes esztétikához, mert úgy gondoltam, hogy azok nem egyeznének az én nézeteimmel. Ugyanígy van ez más filmekkel is. Egy alkotónak gyakorlásra van szüksége. Gyakorlásra és támogatásra. No meg élettapasztalatra. Évekig csak éltem az  életem, sokat lógtam Orange Countyban a cuccozó haverokkal, közben fizikát tanultam, sokat olvastam és utaztam. Szükség van saját mondandóra, igazi élet-tapasztalatra, nemcsak más filmekből átemelt gondolatokra.

A legfőbb dolog egész egyszerű, csak fogod a kamerát és csinálod a filmet. Ez a legfontosabb. Az emberek azt kérdezik hogyan legyenek filmkészítők. Én azt mondom: Menj haza, fogd meg a videókamerádat és készíts egy filmet. Tudom, hogy csak videó, de ez nem számít. De képzeld: te döntöd el, mi lesz rajta! Ekkor azzal jönnek: 'Jó-jó, de honnan szedjek rá pénzt?' Szard le a pénzt! Csak szedj össze néhány embert és csinálj egy filmet. Miért? Mert ha kész van és a neved szerepel rajta, mint rendező, akkor történjen bármi is, legyen az a film a legnagyobb ganékupac az egész világon, te már rendező vagy! A költségvetés? Meghatározza, hogy mibe tudsz belefogni, de neked korlátok között is meg kell tudnod valósítani magad! Ha a végeredményből nem ismersz magadra, akkor csak elszöszmötöltél az egészen ahelyett, hogy igazán csináltad volna."



Christopher Nolan

christopher-nolan-batman-begins.jpeg

"Őszintén szólva én mindig filmeket készítettem és soha sem álltam le vele igazán. Apró kis stop-motion kísérletekkel kezdtem, amit apám Super 8-as kamerájával vettem fel. A fejemben a filmkészítés mindig egyetlen hatalmas folyamatként élt és ez a mai napig nem változott. Mindenhol kamerával a kezemben járkáltam. Próbálgattam magam, de filmes iskolába soha nem iratkoztam be. A főiskolán angol irodalmat tanultam és egészen addig egy egyszerű végzettség felé haladtam, míg rá nem jöttem, hogy a tanulmányaim közben forgatott filmekből még többet akarok készíteni. Első filmemet, A Csapdát teljesen egyedül finanszíroztam és a barátaimmal forgattam le. Mindannyian főállásban dolgoztunk, így a hétvégéken forgattunk egy egész éven át. Tizenöt percet vettünk fel szombatonként, tapasztalatlan zöldfülüként csupán egy-két beállítást, egy hétvége anyagából jó esetben olyan öt perc került be a filmbe. A kész anyagot elvittük a  San Francisco-i Film Fesztiválra, ahol a Zeitgeist Films megvette a forgalamzási jogokat, ami nagyon sokat segített nekem abban, hogy a Memento elkészüljön. Fizetést kaptam azért, hogy megrendezzem, több taligányi pénzt és emberek százait, hogy megvalósíthassam és én azóta vissza se nézek."

A bejegyzés trackback címe:

https://ajemdibi.blog.hu/api/trackback/id/tr455684864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.13. 17:28:20

már féltem, hogy vége a blognak, erre hirtelen két poszt is?!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.14. 00:06:19

biztos azért mondják ezt mert irigykednek a diplomássss értelmissségiekre!

minden magyar diplomásss értelmissségi tudja hogy a diplóóóma az nagyon fontos

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.14. 11:35:52

bisztos azér nem jártak iskolában mert nem akartak irni csak rendezni. beszédbe meg mindeggy, mer max aszt mongyák hogy tályszólás.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.14. 16:28:39

ejnstejn is mekbukott matekbul oszt mégis feltanáta a reletavativtás-izét...

Hiller Józsué 2014.03.25. 13:03:55

+még Kubrick, Spielberg, Fellini, Pasolini se jártak filmes iskolába.

GGZs · http://ajemdibi.blog.hu 2014.03.26. 21:25:44

@Hiller Józsué: köszi, hogy a cikk folytatásának összes poénját lelőtted :)
süti beállítások módosítása