Szinte mindenki dicséri Guillermo Del Toro robotos-szörnyes zúzdáját, ugyanakkor rengetegen megjegyzést tesznek azért, hogy az összes harc esőben meg sötétben történik és jó lett volna látni egy napsütésben történő verekedést is.
Valószínűleg nem a forgatókönyv miatt döntöttek így a készítők, hanem azért, mert azt akarták elérni, hogy a jelenetek semmiképp se legyenek gagyik. Hogy miért kell ehhez sötét és eső?
Nézzük a klasszikus Walt Disney- féle Némó kapitány(1954) azon jelenetét, mikor a Nautilus legénysége egy hatalmas tintahallal hadakozik:
Közel hatvan év távlatából is simán vállalható szcéna, ami a legjobb példa egy mai napig használt trükkre: az eső és a sötétség remekül palástolja az előforduló technikai hibákat az olyan jeleneteknél, ami koruk vizuális effektjeinek határait feszegetik. Hogy mi mindent képes álcázni ez a kis fortély? Nézd meg az alábbi videót, amin a jelenet első változata látható és napfényben játszódik:
Azt hiszem senkinek sem kell túlzottan magyarázni a kettő közti különbséget, ezt a cselt a mai napig alkalmazzák és olyan jeleneteket köszönhetünk neki, mint a T- Rex bemutatkozása a Jurassic Parkban, vagy mint a jaeger-kaiju párharcok a Tűzgyűrűben vagy az összes többi ami épp eszedbe jut. Roland Emmerich Godzillája(1998) is csak csak így nem fáj a szemnek.