Alain és a fia nincstelenek, Franciaországba költöznek, ahol a rokonságnál húzzák meg magukat és megpróbálják rendbe hozni az életüket. Alain egy klubnál kezd dolgozni kidobóként, ahol megismeri Stéphaniet, aki gyilkos bálnák idomárja és nem sokkal később elveszti mindkét lábát. A megtört nő idővel felhívja a Alaint, találkoznak és szép lassan olyan hatással lesznek egy másra, ami mindkettejük életét helyreteheti.
Mit ne mondjak, nem hangzik túl izgalmasan, de nem kell aggódni, nem a mainstream hollywoodi vonalat követi ez a francia film, teljességgel giccsmentes és kerüli a megszokott fordulatokat, a karakterek nem a szokásos módon kerülnek bemutatásra, például van olyan rész, ahol egy apa-fia vita közben a gyerek csúnyán megüti magát, az apától viszont távol áll, hogy bocsánatot kérjen meg hasonlók. A nagy szerelmes baromságok is hiányoznak, igazi életszagú cuccot kapunk, és az utcai harcos szál(Alain élete a bunyó) adná magát a nagy végkifejletre, ez azonban elmarad.
És ebben az esetben ez nem is baj. Matthias Schoenaerts(Bikanyak) minimalista játékkal hozza ezt a durva és egyszerű érzelmi nyomorék, de azért jóindulatú apafigurát, Marion Cotillard reményvesztett, de élet-igenlő Stephanieja pedig garantáltan milliónyi férfiszívet dobogtat meg.
Rozsda és Csont: 10/8.
Érdekességek:
- ha tetszett, nézd meg az A próféta(2009) című filmet is, annak is Jacques Audiard a rendezője, mint ennek. Egy fiatal arab a főszereplője, aki a börtönben maffiavezérré válik, és a mozi erősen magán hordozza a rendező sajátos stílusát,
- a könyvben, ami alapján a film készült az aki a lábát vesztette az férfi volt, de a rendező átírta az egészet, mert bevallása szerint nem akart még egy férfiakkal teli filmet készíteni előző börtönfilmje után,
- Cotillard egyazon időben forgatta a Rozsda és csontot és a Sötét lovag:Felemelkedést,
- a két színész idén újra egy filmben fog szerepelni: A Blood Ties egy hetvenes években játszódó krimi lesz. További szerepekben: Mila Kunis, Zoe Saldana,Clive Owen, James Caan, Billy Crudup,
- ez az első film, ahol Cotillard nem érezte kényelmetlenül magát a szexjelenetekben, szerinte itt először végre jól jött ki a karaktere a dologból,sőt szerinte mindenképp szükség volt most erre.Szerintem is.