Akkor még a 90-es évek elején jártunk, Angelina pedig összezavarodott lelkivilágú sztárcsemeteként hol magát vagdosta borotvapengével, hol tinimodellként állt szexi pózokban a fényképészek kamerái elé.
Néha rockegyüttesek ágyaiban videó-klipjeiben domborított, majd bevállalta élete első főszerepét. Jean Claude Van-Damme kultikus vhs -klasszikusának, a Cyborgnak(1989) a folytatásában egy olyan kiborgot alakított, aki szerelembe esett egy férfival. Olyannyira tetszett neki ez a sci-fi, hogy megtekintése után soha többet nem akart filmet forgatni.
A Cyborg 2. - Üvegárnyék(1993) a világ legrosszabb filmjeinek egyike, olyan, mint amiket az Asylum gyárt mostanság. A története szerint a jövőben két kiborgokat gyártó cég teleöntötte a világot kibernetikus organizmusokkal, olyanokkal, akik úgy néznek ki, mint az emberek, belül pedig ilyenek.
Mindenhol ott vannak, favágóként, prostituáltként és minden másként keresik meg a napi betevőjüket laposelemüket. Persze a két mega-cég nem fér el egymás mellett, ezért az amerikai úgy dönt, hogy az Üvegárnyékkal -egyfajta folyékony robbanóanyaggal- befecskendezett fiatal Angelina Jolie-kiborgját, Cash Reese-t(micsoda terminátoros rejtett poén) elküldi tárgyalásra a japán konkurenciához, hogy majd odaérvén jól felrobbantja vele a ferde-szemű vetélytársakat.
Az érző lelkű kiborglány eközben megszerelmesedik, méghozzá a legszexibb környezetében lévő férfiba, Elias Koteas-ba esik bele. Ne legyetek rosszindulatúak, tényleg kimagaslott abból a mezőnyből, és ugyan kaszkadőrök csinálták a menő pörgőrúgásokat helyette, de szegény Jolie ezt nem vehette észre, mert pocsék volt a szeme felbontása.
Koteas viszonozza az érzelmeket, de közben nagyon be van sz@rva, mert halállal büntetik azokat, akik megkufircolják a vállalat legújabb modelljét. Szóval összejönnek és nem tetszik nekik az a verzió, hogy Jolie felrobban, Koteas meg marad a kézimunkánál, ezért a tévéképernyőkön jelentkező Jack Palance segítségével menekülésbe kezdenek. Az útjukba kerülőket Jolika lazán lekaratéjozza.
Nyomukba egy kiborgvadász, a Joker-imitátor Billy Drago ered, aki itt is legalább annyira beteg, mint bármelyik másik filmjében.
Ezután össze-vissza szaladgálnak, Jolán találkozik egy japán kiborgnővel, akivel készítenek egy közös képet.
Majd ennek örömére az ázsiai gyártmány szétkapja Dzsolit és kiszedi belőle az üvegárnyékot.
Összebalhéznak Koteason, aki nagyon macsó. Joli berág és belerúgja a fémfenekű csajt a villanyszekrénybe.
Jack Palance elnavigálja őket egy hajóig, ahol Koteas végre szexelhet szexi kiborgnőjével. Igazi kőkemény férfi, nem érdekli, hogy ez csak élő szövet fémvázon, nem használ síkosítót.
Mombasába kell utazniuk, ezért Koteasnak meg kell verekedni Billy Dragoval, hogy az így nyert pénzen elvigyék őket oda.
Koteas belenyomja Drago fejét egy forgó hajócsavarba. Megjönnek a szex-törvény zsoldosai, akikkel Jolie csinál egy csoportképet.
Ezután megjelenik Jack Palance, aki már nagyon unja, hogy még most sincs vége ennek a borzasztó filmnek, ezért szétlövi az összes rossz-fiút a picsába.
Képzeljétek, Jack Palance egy évvel korábban nyert Oscart, utána meg bevállalta ezt a szemetet. Ugyanakkor Greg Nicotero effekt-csapatának nem kell szégyenkezni semmi miatt, a maszkok és bábok kivitelezése még mai szemmel nézve is nagyjából rendben van. Angelinán pedig már ekkor látszott, hogy sokkal több van még benne, valamint egyáltalán nem kell magyarázkodnia azért, hogy tizennyolc évesen ilyen filmben szerepelt. Igaz, Angie?
folyt. köv.